Na stromech už zase zpívají skřivani… To znamená, že se neprobouzí pouze příroda, ale ze zimního spánku procitají i motorkáři. Čím bude venku tepleji, tím více strojů budete na českých silnicích potkávat. Pokud patříte mezi vyznavače jedné stopy, příchod jara ve vás jistě probouzí touhu vyrazit. Co vyzkoušet změnu a zkusit stroje, které nekladou jezdci žádné limity?
Že se jezdí ve volných chvílích na motorkách na výlety, není žádné novum. Čím dál více lidí ale přichází v posledních letech na chuť i jízdě ve městě, která má své nesporné výhody. Motorka vás do práce nebo na nákup doveze nejrychleji z dostupných dopravních prostředků, navíc ji snadno zaparkujete a užijete si mnohem víc zábavy než v autě. Už dávno také není pravdou, že do města se hodí maximálně malý skútr. Ten vás mimochodem o víkendu nikam daleko neodveze. Dnes už jsou na trhu parádní stroje, u kterých se kombinace využití město – výlet přímo nabízí. Můžete s nimi přes týden pohodlně brázdit ulice svého města a o víkendech vyrážet na spanilé jízdy do terénu.
Univerzální motorky pro silnici a terén
Modely GS střední třídy od BMW Motorrad jsou pro tento případ dokonalými motocykly. Ať už je budete chtít využít pro jízdu po zpevněných komunikacích, na cesty se zavazadly a spolujezdcem, nebo na dobrodružné výlety do terénu. U modelů F 750 GS a F 850 GS se po deseti letech neustálého vývoje výrazně zjednodušilo ovládání a jízda na nich je nyní ještě pohodlnější, což opět odpovídá požadavkům univerzální motorky pro terén a silnici. Ocení to nejenom zkušení jezdci, ale také začátečníci.
F 750 GS je určeno všem, kteří upřednostňují vzhled a koncepční pojetí výkonného cestovního endura v kombinaci s nízko umístěným sedlem, vysokým výkonem, nízkými náklady a všestrannými schopnostmi. V nabídce je i 6,5 palcový displej TFT, díky kterému vám intuitivní navigace pomůže vždy dojet do cíle bez bloudění, což se hodí zejména při cestách po městě.
Naproti tomu stojí nové F 850 GS. Kromě výše zmíněných vlastností a vychytávek nabízí vyšší výkon a točivý moment, je ještě více uzpůsobeno pro delší cestování, navíc disponuje špičkovými schopnostmi v terénu. Především díky 21palcovému přednímu kolu s drátěným výpletem a bezdušovými pneumatikami se složitá terénní stopa stane příjemnou zábavou.
Motorka se dokáže ve městě vyhnout zácpám i modrým zónám
Přeprava do práce není zábava, ať už stojíte v zácpě nebo jedete „městskou“. Právě proto je motocykl nebo skútr vůbec nejvhodnějším a nerychlejším dopravním prostředkem, který navíc řeší i parkovací potíže. Přibývající placené zóny totiž pro motorkáře neplatí. V modré zóně se obejdete bez parkovací karty a placení neřešíte ani v zelené a oranžové. Pražští radní motocyklisty nepovažují za tvůrce dopravních zácp. I toto je jeden z prostředků, jak lidi motivovat, aby nejezdili auty. Navíc, malý stroj bude ve městě nejenom rychlejší, ale nepochybně i úspornější než auto. Spotřeba zmiňovaných endur se pohybuje kolem 4 l. A podle vývoje v posledních letech, kdy v zimě ubývá sněhu, přestává být motorka ve městě pouze sezónní záležitostí.
Ke všem zmiňovaným výhodám připočtěte ještě nízké povinné ručení a osvobození od dálničních známek. Seznam výhod pro motorku a příjemné jarní počasí vás tak možná přesvědčí, abyste se i vy namísto tísnění v tramvaji nebo hodin strávených v zácpě vyjeli nadýchat jara na dvou kolech.